7.ročník
Učební osnovy pro 7.ročník upravuje školní vzdělávací program, který je ke stažení na stránkách školy
Měsíční plány učiva:
Září: 11. lekce učebnice Prepare 3
Slovesa to be, to have, can: čtení nahlas, plynule a foneticky správně textů přimeřeného rozsahu, konverzace na dané téjma
Cestování: vyprávování o cestování do přírody a města
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména: vyhledávání informací nebo výzbnamu slova ve vhodném výkladovém slovníku, rozlišení od sebe obou druhů podstatných jmen
Členy určité, neurčité: produkce gramticky správného písemného sdělení
Říjen: 12.lekce učebnice PrKvěteepare 3
Množné číslo podstatných jmen: tvoření jednoduchých vět
Množství, Jídlo a pití: mluvení o množství, rozlišování počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen
Otázky: How much? How many? : gramaticky správné obměňování jednoduchých vět a krátkých textů
Stravovací návyky: : hovoření o rozdílech ve sravovacích návycích v České republice a Velké Británii
Listopad: 13.lekce učebnice Prepare 3
Svátky (Bonfire night): poznávání anglických svátků, pojmenovaní svátků, kulturní rozdíly ve zvycích, specifika anglicky mluvících zemí, hlasité, plynulé a foneticky správné čtení textů přiměřeného rozsahu, práce s dvojjazyčným slovníkem
Minulý čas prostý, slovesa to be, to have: souvisle vypravování na dané téma
Slovesa pravidelná a nepravidelná: převádění psaného textu z přítomnosti do minulosti, reprodukce obsahu jednoduchých mluvených i psaných textů, vyhledávání známých výrazů, frází a odpovědí na otázky
5. lekce učebnice Prepare 3
Prosinec: 14.lekce učebnice Prepare 3
Předpřítomný čas+since, for...: vysvětlení, kdy lze použít předpřítomný čas, používání předprít.času v mluveném i psaném projevu, porozumění souvislému mluvenému projevu (monolog, dialog) rodilého mluvčího, odvozování významu neznámych slovíček z kontextu
Průběžné aktivity - projekty, písničky, kultura anglicky mluvících zemí
Leden: 15.lekce učebnice Prepare 3
Způsobové sloveso muset/ nemuset: samostatné tvoření jednoduchých vět
Trávení volného času. Povinnosti: umí říci, že někdo musí nebo nemusí něco udělat
Únor: 16.lekce učebnice Prepare 3
Nehody, bezpečnost na silnici: mluvení o nehodách a bezpečnosti na silnici
Stupňování přídavných jmen: doplňování vhodného tvaru přídavného jména do psaného textu.
Březen: 17.lekce učebnice Prepare 3
Osobní informace: vyplňování jednoduchého dotazníku
Tvoření příslovcí s -ly: doplňování správné příslovce do textu
Životní prostředí: mluvení o životním prostředí, vyjádření, jak někdo něco dělá nebo jak se něco děje
Duben: 18.lekce učebnice Prepare 3
Budoucí čas s going to: překlad vět s going to do češtiny, vyhledávání infomace v textu, čtení přiměřených textů v učebnici a v časopise, písemné obměňování krátkých probraných textů
Květen: 19.lekce učebnice Prepare 3
Budoucí čas s Will: prevádění krátkého textuz přítomného času do budoucího, zřetelné vyslovování promluvy a konverzace, reprodukce krátkého mluveného projevu
Červen: 20.lekce učebnice Prepare 3
Průběžné aktivity, projekty, písničky, kultura anglicky mluvících zemí: psaní krátkých, gramaticky správných textů (dopis, pohled), porozumění přimeřeně obtížným nahrávkám z učebnice
Anglická konverzace
Září:
Cestování: vypráví o cestování do přírody a do města
Slovesa to be, to have, can: Souvisle vypravuje na dané téma
Říjen:
Minulý čas prostý: slovesa to be, have, can: Souvisle vypravuje na dané téma
Slovesa pravidelná a nepravidelná: Reprodukuje obsah jednoduchých mluvených i psaných textů
Listopad
Způsobové sloveso muset/nemuset
Trávení volného času. Povinnosti.
Prosinec
Trávení volného času. Povinnosti.
Svátky
Leden
Životní prostředí, počasí
Únor
Množství, Jídlo a pití
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména
Březen
How much? How many?
Budoucí čas s WILL
Duben
Stravovací návyky
Množné číslo podstatných jmen
Květen
Nehody, bezpečnost na silnici
Červen
Předpřítomný čas+since, for,…
Prosinec:
Způsobová slovesa muset/ nemuset : samostatné tvoření jednoduchých vět, poskytování požadované informace
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména: rozlišovaní obou druhů podstatných jmen
Otázky: How much? How many? : mluvení o množství, rozlišování počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen
7. a 8. lekce učebnice Prepare 3